Iisclub “Foarút” is opgericht in 1877. In 2010 is de nieuwe 400 mtr. baan, gelegen aan het Blauknopke in Surhuisterveen, in gebruik genomen. Er is, in samenwerking met het wielercomité, de skeelervereniging en H&I  een schitterende accommodatie tot stand gekomen kompleet met verwarmde kantine, kleedgelegenheid en toiletten.
's Zomers wordt de baan gebruikt door de Skeelervereniging en 's winters door onze iisclub. Het clubgebouw wordt gebruikt voor vele activiteiten. Zo vinden er bestuurs vergaderingen plaats van de deelnemende verenigingen. Als de IJsbaan open is dan vindt er kaartverkoop plaats en is er koek en zopie beschikbaar (o.a warme chocolademelk)

De iisclub heeft een groot aantal vrijwilligers waarvan er een aantal het bestuur van de iisclub vertegenwoordigen. De bestuursleden worden op de jaarlijkse ledenvergadering gekozen om zitting te nemen. De Benoeming is voor vier jaar. Zittende bestuursleden kunnen herkozen worden voor een volgend termijn.

Hieronder is een overzicht gegeven van de bestuursleden en hun functie.
Om de bestuursleden te bereiken waar geen email adres bij staat kan een mailtje gestuurd worden naar de secretaris. Hij zorgt er dan voor dat het bericht bij de betreffende bestuurslid komt en wordt beantwoord. Ook kunt u een berichtje sturen door gebruik te maken van het contactformulier onder het menu "Contact"

Momenteel zijn we op zoek naar een bestuurslid voor de functie van Voorzitter
Mocht u als lid beslangstelling hebben, laat het ons dan weten door een mailtje te sturen naar een van de bestuursleden door op het emailadres te klikken.

Iisclub Foarút
 Locatie IJsbaan:
Blauknopke 3, Surhuisterveen (zie kaartje rechtsboven)
 Postadres: Doarpsstrjitte 13, 9283 TC Surhuizum

Voorzitter: T. v/d Ploeg